Lär känna din kund på riktigt.

Resurs 3.png
 
 

I kundens huvud

Under vecka 34 2019 lämnar ett gäng rådgivare sina vanliga arbeten för att testa på något helt nytt för en dag. För hur kan dessa proffs bli ännu bättre på sitt jobb? Genom att gå ut och praktisera hos sina uppdragsgivare så klart.

Dagen bygger på att samla insikter om sina kunder och att lära känna dem på riktigt. Det handlar om att ta chansen att göra något riktigt bra, tillsammans. Varje praktikants ersättning går direkt till Uppsala Stadsmissions projekt Matkassen som arbetar för att förse ekonomiskt utsatta människor med mat. Läs mer om Matkassen här.

 

 

 

 
 

Hur det började

En vårvinterdag 2018 föddes en idé om att få olika konsulterande företag i Uppsala att
komma närmare sina uppdragsgivare för att kunna leverera ännu bättre jobb. Hur då?
Genom att verkligen ta reda på vad deras yrken går ut på. Det där som mamma alltid
tjatade om vid matbordet hade tydligen etsat sig fast: du kan inte veta förrän du själv
har provat. Och så var projektet i rullning.

I klassisk skolprao-anda skulle ett femtiotal rådgivare komma att skickas ut till sina
kunders arbetsplatser för att testa på något helt nytt för en dag. För att lära känna sina
uppdragsgivare bättre, på deras hemmaplan. För att få bättre förståelse för vad de faktiskt
jobbar med, vilka de jobbar med – och hur de gör det. Projektet fick gå under namnet
I kundens huvud.

Det visade sig bli en riktig hit. 22 praktiserande företag och 46 handledande företag
medverkade, bondade och samlade på sig värdefulla insikter att bygga starkare
samarbeten kring.

Inte nog med det. Praktikanternas ersättning för jobbet de gjorde gick till Stadsmissionens
projekt Matkassen som förser ekonomiskt utsatta människor med mat. Tillsammans
samlade vi in 108 000 kronor.


 

 
 
bild.png

Vill ditt företag också lära sig mer om era kunder? Eller anlitar ditt företag rådgivare/
konsulter som du tycker vet för lite
om er?

Kontakta oss så hör vi av oss med mer information.

 
 

Kontakt

Namn
Namn